1. Rejestracja i logowanie

1.1. Klient nowy

Klient nowy to taki, który nie ma jeszcze konta w systemie handlowym ASAJ. Klient nowy może być:

  • klientem detalicznym – gdy dokonuje zakupów na cele prywatne,
  • klientem biznesowym – gdy kupuje na potrzeby firmy lub instytucji.

Dla poszczególnych rodzajów nowych klientów są dostępne dwa odrębne formularze rejestracji, które różnią się dwoma polami. Podczas rejestracji firmy należy uzupełnić dwa dodatkowe pola: nazwę firmy i NIP.

Klient nowy, który zarejestruje się na platformie B2B, praktycznie od zaraz ma możliwość zalogowania się na własnym koncie i dokonywania zakupów.

Jednak nowo założone konto klienta biznesowego nie jest jeszcze w pełni funkcjonalne. Operator platformy, po otrzymaniu informacji z systemu o powstaniu nowego konta, musi ustawić klientowi rabaty, formę płatności, dostępność magazynów itp., aby klient mógł w pełni korzystać z należnych mu przywilejów.


Do góry

1.2. Klient ASAJ

Klient ASAJ to taki, który nie rejestrował się jeszcze na platformie B2B, ale dokonywał już zakupów w naszych punktach stacjonarnych i posiada konto w systemie handlowym ASAJ. Bezpośrednio po rejestracji na platformie B2B nie ma on jeszcze dostępu do własnego konta, ponieważ operator platformy musi je zsynchronizować z istniejącym kontem w systemie handlowym. Po synchronizacji klient otrzyma na platformie takie same warunki handlowe i płatnicze jak w sprzedaży stacjonarnej oraz uzyska pełny wgląd w historię ofert, zamówień, transakcji i rozliczeń, także dokonywanych w punktach stacjonarnych. Zanim to nastąpi operator musi zweryfikować, czy osoba rejestrująca konto na platformie B2B ma upoważnienie do reprezentowania firmy.

Osoba, która jako pierwsza zostanie zarejestrowana i zatwierdzona na danym koncie, będzie oznaczona jako administrator konta. To znaczy, że ta osoba będzie mogła potwierdzać konta kolejnym użytkownikom z danej firmy, czyli będzie umożliwiać innym użytkownikom dostęp do tego konta.

Administrator platformy B2B doda kolejnych użytkowników dopiero po otrzymaniu e-mailem zgody administratora konta danej firmy.

Pola z * wymagane


Do góry

1.3. Logowanie


Do góry

2. Konto klienta

2.01. Adresy dostaw

Klient posiadający konto na platformie B2B ma możliwość wysyłania zamówionych przez siebie towarów na różne adresy. Klient, zamawiając towar, sam określa adres dostawy. Np. baza klienta znajduję się w miejscowości A, ale wykonuje instalacje w miejscowości B. W takim wypadku może wysłać towar bezpośrednio na budowę, omijając własną bazę (magazyn) i mieć dostawę tam, gdzie jest mu to potrzebne.


Do góry

2.02. Zapytania ofertowe

Klient zalogowany na platformie B2B może stworzyć zapytanie ofertowe do ASAJ, co spowoduje automatyczne wysłanie informacji do opiekuna klienta o konieczności przygotowania oferty. Po sporządzeniu oferty przez opiekuna klienta natychmiast stanie się ona dostępna dla klienta na platformie B2B.


Do góry

2.03. Dokumenty WZ i FS

Dokumenty handlowe: wz, wzk fs, fsk , sfs, sfsk, pa, pak, ra, rak są widoczne dla klienta na jego koncie, niezależnie od tego, gdzie były utworzone (w punktach stacjonarnych czy poprzez platformę B2B). Klient może filtrować te dokumenty wg różnych kryteriów, po: dacie, rodzaju, statusie… Dokumenty wz, do których wystawiono faktury, są oznaczone jako wyszarzone.

Klient może wygenerować i pobrać plik pdf z zawartością każdego z tych dokumentów.


Do góry

2.04. Rozrachunki

Klient ma bieżący wgląd do swoich rozliczeń. Widzi dokumenty rozliczone i nierozliczone, ich wartość, daty wystawienia oraz terminy płatności. Ma także możliwość ich filtrowania.


Do góry

2.05. Zamówienia

Podczas tworzenia na platformie zamówienia do ASAJ klient widzi stan towaru w magazynie, a w przypadku kabli - także jaką długość mają poszczególne odcinki. Ceny produktów wyświetlane są dla klienta po należnych mu rabatach i promocjach. W momencie utworzenia przez klienta zamówienia na platformie zostanie wysłane automatyczne powiadomienie do opiekuna klienta.


Do góry

2.06. Konta pracowników

Za zgodą administratora konta firmy jest możliwe utworzenie dostępu do konta, innym pracownikom danej firmy. Tacy dodatkowi użytkownicy mają pełny dostęp do tych samych uprawnień co administrator, z wyłączeniem akceptacji kolejnych użytkowników. Mogą tworzyć, zapytania, oferty, zamówienia, widzieć i pobierać dokumenty handlowe, rozrachunki, płatności i inne dane.


Do góry

2.07. Magazyny klienta

Widok dostępnych magazynów na głównej stronie

Widok dostępnych magazynów na koncie klienta

Widok dostępnych magazynów w koszyku

Klient może mieć dostęp do maksymalnie 3 magazynów ASAJ z możliwością składania zamówień do każdego z nich, ale według zasady „jedno zamówienie - jeden magazyn”. To znaczy, że w jednym zamówieniu może być towar tylko z jednego magazynu. Na towar z kolejnego magazynu trzeba utworzyć odrębne zamówienie. Jeśli na magazynie wybranym w zamówieniu będzie brakowało ilości towaru, system wyświetli informację, w którym innym magazynie ten towar jest dostępny i klient będzie miał możliwość przekierowania zamówienia na inny magazyn.


Do góry

2.08. Ceny na platformie

Dla klienta zalogowanego na platformie B2B ceny na listach towarów, w koszykach i dokumentach wyświetlane są po uwzględnieniu należnych mu rabatów i promocji.


Do góry

2.09. Limity kredytowe

Limit kredytowy wyświetlany dla klienta na platformie, w zakładce „Moje dane” jest ustalany z opiekunem klienta.

„Wartość nadana” jest kwotą przyznanego limitu kredytowego.
„Wartość dostępna” jest wartością pomniejszoną o nierozliczone dokumenty handlowe.
„Pozostałe środki” to wartość pomniejszona o nierozliczone dokumenty handlowe oraz wartość zamówionych towarów w realizacji.


Do góry

2.10. Oferta dla moich klientów

Każdy klient, który jest zalogowany na swoje konto, ma możliwość stworzenia na platformie oferty dla swojego klienta.

Taką ofertę może utworzyć z koszyka towarów, oferty otrzymanej od ASAJ lub z wysłanego zamówienia. Przekształcając wyżej wymienione dokumenty do oferty, klient może wybrać, czy chce udzielić swojemu klientowi rabatu od cen katalogowych, czy chce doliczyć narzut do swoich cen zakupu. W obu przypadkach ma możliwość wyboru, czy chce to ustawiać na każdej pozycji z osobna, czy globalnie na całej ofercie.

Taką ofertę w formie pliku pdf można wysłać swojemu klientowi. Jeśli ceny na ofercie zostały ustalone poprzez dodanie narzutu, jego wartość na dokumencie pdf nie zostanie uwidoczniona.


Do góry

2.11 Filmy instruktażowe

Moje dane dotyczące adresów dostaw, ofert oraz klientów

Szczegółowe dane konta dotyczące dokumentów i rozrachunków

Szczegółowe dane konta dotyczące zapytań ofertowych i ofert


Do góry

3. Składanie zamówień

3.1. Zapisane koszyki

Jeśli klient cyklicznie składa podobne zamówienia, może na swoim koncie zapisać je jako tzw. “zapisane koszyki”. Pliki takie powinny zawierać towary, które klient najczęściej zamawia lub zamawia za każdym razem, by nie tworzyć kolejnych zamówień poprzez wrzucanie każdego produktu z osobna do koszyka. Klient może zapisać kilka takich koszyków z różnymi grupami produktów, a potem - po nieznacznych modyfikacjach - wielokrotnie wykorzystywać je do tworzenia kolejnych zamówień.


Do góry

3.2. Sposób realizacji zamówienia

Podczas składania zamówienia, klient ma możliwość wyboru 3 sposobów realizacji:

  • Proszę wysłać dostępne towary, pozostałe dosłać później.
  • Proszę wysłać po skompletowaniu wszystkich towarów.
  • Proszę wysłać jedynie dostępne towary, z pozostałych rezygnuję.

Do góry

3.3. Typy płatności

Podczas wybierania sposobu płatności za zamówienie klient ma kilka opcji do wyboru:

  • płatność przy odbiorze (gotówka),
  • płatność Przelewy24,
  • płatność przelewem tradycyjnym,
  • płatność limitem kredytowym (klienci którzy mają przyznany taki limit).

Do góry

3.4. Minima logistyczne

Minimum logistyczne wyświetlane jest w koszyku przy podsumowaniu wartości zamówienia. Wartość minimum logistycznego oraz koszt dostawy uzależniony jest od wybranego typu dostawy.


Do góry

3.5. Typ dostawy

Podczas wybierania sposobu dostawy dla klienta są dostępne opcje:

  • odbiór własny,
  • dostawa w dniu wskazanym (klient wybiera datę dostarczenia towaru, ale nie może być ona krótsza, niż czas realizacji każdego z produktów w koszyku, np. jeśli produkt z koszyka, którego realizacja może nastąpić najpóźniej, będzie dostępny za 7 dni, to składając zamówienie 01.07 klient może wybrać datę nie wcześniejszą niż 08.07),
  • dostawa w dniu jutrzejszym (dla zamówień złożonych do godz. 15:00),
  • dostawa w trasie stałej expres (dostępna dla wybranych klientów, dla zamówień złożonych do godz. 10:00 dostawa tego samego dnia),
  • dostawa w trasie stałej (dostępna dla wybranych klientów),
  • dostawa niestandardowa (pokazuje się zawsze, kiedy zostanie wybrany towar o parametrach które klasyfikują go do towaru gabarytowego, wymagającego dodatkowego uzgodnienia formy, terminu i kosztu dostawy).

Do góry

3.6. Terminy dostaw dla towarów w koszyku

Podczas dodawania towaru do koszyka klient jest informowany o czasie dostawy towaru:

  • towary niegabarytowe dostępne na magazynie – wyświetlany czas dostawy 24h,
  • towary niegabarytowe niedostępne na magazynie – wyświetlany czas dostawy w przedziałach: 0-3 dni, 3-7dni, 7-14 dni, >14 dni,
  • towary gabarytowe – wyświetlany komunikat: „skontaktuje się z tobą opiekun w celu ustalenia sposobu i czasu dostawy oraz ewentualnego kosztu opakowania”.

Do góry

3.7. Informacje o zamówieniach z platformy

Po złożeniu zamówienia na platformie B2B klient otrzyma drogą e-mailową potwierdzenie jego wysłania do systemu handlowego ASAJ. Kolejne informacje będzie otrzymywał, po zmianach stanu realizacji tego zamówienia.


Do góry

3.8. Produkty gabarytowe

To produkty, których parametry wykraczają poza ustalone wymiary oraz wagę. Niezależnie od ilości produktami gabarytowymi są np. słupy energetyczne, stacje transformatorowe, duże rury osłonowe itd.

Są także produkty, które dopiero po przekroczeniu jakiejś ilości stają się gabarytem, np. grube kable i przewody (50m ASXSN 2x25 zwinięte w krążek nie jest jeszcze gabarytem, ale 1000m na bębnie już tak).


Do góry

3.9 Filmy instruktażowe

Składanie zamówienia

Składanie zamówienia - towary ponadgabarytowe i odcinki kabli

Szczegółowe dane konta dotyczące zamówień i zapisanych koszyków


Do góry

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.