INFORMACJA O PRZETWARZANIU „ASAJ” SPÓŁKĘ Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ Z SIEDZIBĄ W SIEDLCACH DANYCH OSOBOWYCH
W związku ze stosowaniem od 25 maja 2018 roku w Polsce Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony danych osobowych, „ASAJ” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawia informację wymaganą Rozporządzeniem i dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. Dz.U. UE L.2016.119.1 z dnia 4 maja 2016 r., (dalej „RODO”).
- 1. Spółka - administrator danych osobowych
Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest „ASAJ” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Siedlcach, adres: 08 – 110 Siedlce, ul. Kazimierza Przerwy – Tetmajera 1, wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000044519, NIP 821-22-27-830, kapitał zakładowy 103.000,00 zł (dalej: Spółka), strona internetowa: www.asaj.pl . W sprawie danych osobowych może Pan/Pani skontaktować się na piśmie – pod wskazany wyżej adres Spółki, drogą elektroniczną pod adres elektroniczny: asaj@asaj.pl lub telefonicznie dzwoniąc pod numer telefonu 25 646 07 89 w zakresie danych osobowych
Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- 2. Zmiana decyzji w sprawie przetwarzania danych osobowych
W każdym czasie przysługuje Panu/Pani prawo złożenia sprzeciwu wobec określonego przetwarzania danych. Spółka rozpatrzy zasadność sprzeciwu.
Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne, przy czym w przypadku zawarcia umowy podanie danych osobowych jest konieczne do jej zawarcia. Ponadto podanie określonych danych może być niezbędne dla wykonania określonej transakcji lub czynności. W przypadku odmowy podania danych wymaganych umową lub przepisami prawa, Spółka nie zawrze umowy lub nie wykona transakcji lub czynności.
W każdym czasie ma Pan/Pani prawo wycofania wszystkich lub niektórych zgód dotyczących przetwarzania danych osobowych. Wycofanie danej zgody nie wpływa na prawo Spółki do przetwarzania danych w celu opisanym w tej zgodzie do chwili jej cofnięcia.
Spółka może być uprawniona do przetwarzania danych osobowych na innej podstawie prawnej niż zgoda jak również w innym celu niż udzielona zgoda.
- 3. Cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Spółka przetwarza Pana/Pani dane osobowe w następujących celach:
- - wykonywania czynności zgodnie z udzieloną zgodą – np. w celach marketingowych – podstawa prawna zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
- - czynności związanych z zawarciem, wykonywaniem lub rozwiązaniem umowy oraz wykonywaniem innych czynności w tym poprzedzających jej zawarcie (uzyskanie danych jako kontrahenta, danych pełnomocnika, danych niezbędnych dla dokonania oceny ryzyka transakcji, zabezpieczenia płatności, ewentualnego dochodzenia roszczeń itp.) – podstawa prawna niezbędność do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
- - wykonywania obowiązku prawnego – Spółka przetwarza dane jeśli taki obowiązek wynika z przepisów prawa polskiego lub prawa Unii Europejskiej (obowiązki wynikające z prawa podatkowego, przepisów ubezpieczeń społecznych przepisów rachunkowości lub archiwizacji, i inne) – podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. c RODO
- - realizowania prawnie uzasadnionych interesów Spółki – dochodzenie roszczeń lub obrona przed kierowanymi przeciwko – podstawa prawna uzasadniony interes Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- - w celach marketingowych, które obejmują przekazywanie informacji handlowych, w tym ofert, propozycji zwarcia umów ze Spółką jak również akcji marketingowych – reklam, organizowania promocji, konkursów – podstawa prawna zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
- - dodatkowe cele Spółki – doradztwo prawne, biznesowe, ekonomiczne, audyty, kontrole, badania statystyczne, archiwizacja danych – podstawa prawna uzasadniony interes Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
Jeżeli w ramach realizacji umowy/zamówienia/zlecenia Pani/Pan przekazał Spółce dane osobowe współpracowników/pracowników niniejsza informacja dotyczy również ich i powinna być im udostępniona.
- 4. Rodzaj przetwarzanych danych
Spółka przetwarza dane:
- - niezbędne do identyfikacji lub weryfikacji (sprawdzenie tożsamości kontrahenta lub podmiotu reprezentującego, zgodności podanych danych z dokumentami rejestrowymi i/lub dokumentami tożsamości – PESEL, dane adresowe, NIP,
- - niezbędne do prowadzenie korespondencji, realizacji zamówień, zakładania kartoteki kontrahenta , obsługi płatności elektronicznych .. – dane adresowe, dane kontaktowe (numery telefonu, adres e-mail, .imię i nazwisko , nazwa firmy,NIP)
- - dotyczące stanu cywilnego i rodzinnego
- - niezbędne do realizacji umowy sprzedaży , sprawozdawczości rachunkowej i finansowej a także dochodzenia roszczeń.
- 5. Odbiorcy danych
Dane osobowe Spółka może przekazywać do podmiotów lub organów:
- - upoważnionych na podstawie przepisów prawa (w szczególności ZUS, Urząd Skarbowy..),
- - którym przekazanie danych jest konieczne dla wykonania określonej czynności np. przewoźnicy, ubezpieczyciele przesyłek,
- - podmiotom współpracującym w celach niezbędnych do realizacji celów spółki – doradztwo prawne, IT, audyty ,ubezpieczyciele należności ,
- - wskazanych w złożonej zgodzie/upoważnieniu.
- 6. Okres przetwarzania danych
Okres przetwarzania danych zależy od celu, w jakim zostały zebrane i są przetwarzane i wynika z obowiązujących przepisów prawa oraz instrukcji/regulaminów/polityk
wydanych na podstawie przepisów przez Spółkę, w tym dane przetwarzane:
- - w związku z zawarciem umowy – przez czas niezbędny do prowadzenia negocjacji, a w przypadku zawarcia umowy – rok po upływie okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy
- - w związku z prowadzeniem postępowań sądowych – do upływu przedawnienia roszczeń objętych orzeczeniem
- - za zgodą – przez okres wskazany w oświadczeniu o zgodzie, przy czym nie dłużej niż do odwołania zgody
- 7.Uprawnienia
Ma Pan/Pani prawo do:
- - żądania dostępu swoich danych osobowych, ich sprostowania, gdy są niezgodne ze stanem rzeczywistym, a nadto w przypadkach przewidzianych prawem do ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych
- - wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych
- - żądania przenoszenia danych lub uzyskania kopii danych, z tym, że prawo to nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych osób, w tym tajemnic handlowych lub własności intelektualnej i będzie ono realizowane w zakresie technicznie możliwym. Pierwsza kopia danych jest bezpłatna
- - wniesienia skargi do organu nadzorczego.